CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

2012. december 20., csütörtök

Zsé a Jézuskának

Atom-Anti ma este a szokásos esti lefekvés körüli "cicázás" közben megkért, hogy akasszam le a bölcsis ballagós filcből készült Katicabogarát a szegről. Kíváncsian vártuk mi a terv, azt gondoltuk, kicsit elmélkedni szeretne a bölcsis évekről:))
Megkereste a kincses dobozában a játék 20 euróst, azt belegyömöszölte a Katicabogárkába és azt mondta ezt a Jézuskának küldi. A nagy gazdasági válság idején ez egy igen gavalléros összeg. Félretéve a viccet, Apával könybelábadt szemmel egymásra néztünk, és egy gondolat buborék jelent meg a fejünk fölött, hogy hogy nevelhettünk ilyen szociálisan érzékeny gyermeket:) Kérdezgettem, hogy miért küldi ezt a pénzt a Jézuskának, azt választolta, hogy Jézuska szegény, és kenyérre küldi Neki. Szerintem ebből az összegből Jézuska jövő karácsonyig kihúzza, ha csak kenyérre költ.
A "történet" még nyár végén indult, amikor elkezdtem Neki énekelni az "Érik a szőlő, hajlik a vessző" című népdalt, és amikor odaértünk, hogy Két szegény legény szántani menne, de nincsen kenyere, van vereshagyma a tarisznyába', keserű magába', szolgalegénynek, hej, a szegénynek de kevés vacsora" akkor megkérdezte miért keserű magában a hagyma és elmondtam, hogy annyira szegények a legények, hogy még kenyérre sem tellik Nekik. Ekkor elsírta magát. Azóta is sokszor kéri, énekeljem Neki ezt a népdalt, mert nagyon foglalkoztatja. Ezt még megspékeltük azzal, hogy amikor először esett hó idén, akkor a Stadionoknál adtam pénzt egy hajléktalannak Atom-Anti szeme láttára, ezzel szándékomon kívül megpecsételtem Jézuska sorsát is.
Atom-Anti nem tartott komoly értekezést arról, hogy miért gondolja szegénynek Jézsuskát, de gondolom összefügg a jászollal, amit ma reggel az óvódában talált a gyönyörűen feldíszített karácsonyfa alatt....



0 megjegyzés: