CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

2010. február 28., vasárnap

A nő nőgyógyászok és a celebek védelmében

Két héttel ezelőtt  néztem az RTL-Klub Reggeli című műsorát, ahol egy igen jó kedélyű, fiatalka, ámde nagyon magabiztos férfi nőgyógyász vélekedett általánosságban a női nőgyógyászokról. A napi téma ugyanis az volt, hogy a nők milyen félelmek, indokok, vélelmek miatt választanak nőgyógyászt. Sajnos nem sikerült visszakeresnem a nevét az RTL honlapjáról, így nem tudok vitába szállni nyilvánosan, de mivel vélhetően több százezer néző előtt fejtette ki véleményét, így talán Én is megengedhetem magamnak, hogy több tíz fős olvasótábor előtt ugyanezt megtegyem:))) Azt találta mondani, hogy a nők általános véleménye az, hogy a női nőgyógyászok durvábban vizsgálják meg a nőket, az ilyen nőgyógyászoknak a szüléshez kötődnek saját élményeik is, így nem biztos, hogy Ők a legalkalmasabbak egy szülés levezetésére, és különben is, a nő nőgyógyászoknak, akiknek gyerekeik vannak, otthon kell maradniuk a gyerekeikkel, így nem tudják ellátni feladataikat, miszerint egy éppen szülő nő riassza őket a szüléshez, amíg egy férfi nőgyógyásznak annyi a dolga, hogy hazavigye a pénzt, a hátteret az asszony biztosítja, ezért ilyen kicsi a nők aránya a férfi nőgyógyászokhoz  képest... az arány valóban kicsi, és azzal az indokkal nem tudok szembeszállni, hogy ez egy olyan szakma, ami állandó készenlétet igényel, viszont a többivel nem értek egyet.

Én a hatodik hónapban jártam, amikor úgy döntöttem, hogy nem zokogok tovább minden egyes jól megfizetett, férfi nőgyógyász által prezentált privát nőgyógyászati vizsgálat után, ahol általánosságban este hattól tízig vártam, hogy sorra kerüljek a magánrendelésen, aminek gondolom az lenne a célja, hogy kiváltsa a kórházi cécót, és várakozást. A férfi nőgyógyász, akit csak állapotosan ismertem meg, mindenképpen ragaszkodott volna az amniocentézishez (mintavétel tűvel a magzatvízből a genetikai rendellenességek szűrésére), bár megcsináltattam a horrorisztikus összegű vértesztet, ami az Én olvasatomban azt jelentette, hogy 97 %-os biztonsággal jelzi, hogy a kisbaba, akit a szívem alatt hordok éltes korom ellenére nem down-kóros, (és minden más eredmény is ezt igazolta) Ő azt mondta egy ilyen teszt nem mutat valós eredményt, és minden egyes találkozásnál erőltette az amniocentézist (ami a statisztika szerint minden kétszázadik nőnél vetéléssel jár), még a beavatkozás elvégezhetőségének lejárta után is ezt nyomta. Én elleneztem, amivel kapcsolatban az volt a véleménye, hogy logikátlan a gondolkodásom... Miután ez elfogadhatatlanná vált számomra, és nem kívántam többé felzaklatni Atom-Antit, magamat és nem utolsó sorban Férjuramat azzal, hogy szétfagyva, szétkenődött sminkkel állítsak haza késő este, a barátnőm ajánlása alapján kerültem egy négy gyermekes nő nőgyógyászhoz, aki az első találkozáskor megkért, hogy fedjem már fel az okát, miért szeretnék ekkora gömbölyödő pocakkal  orvost váltani, mert lehet, hogy ő sem tudja beváltani különös elvárásaimat... Amikor előadtam, hogy az egyetlen elvárásom, hogy így a hatodik hónapban járva úgy érzem, hogy szeretném megszülni a kisbabámat, mivel az összes alapvető vizsgálat a vérteszt eredményével együtt sem mutat semmilyen rendellenességet... erre kimondta az azóta szállóigévé vált mondatot: ha baglyot akarok szülni, akkor baglyot szülök, Ő ebben nem fog engem megakadályozni:))) Minden egyes találkozásnál megerősített abban, hogy nagyon szép terhességem van, őröletesen jó, hogy kisfiam lesz, jól csinálom a dolgom, önként előadta a következő lépést, nem kellett az internetről külön vadásznom, hogy milyen kérdéseket tegyek fel, hogy információhoz jussak, mindig önbizalommal telten, nyugodtan, mosolyogva és büszkén távoztam a rendelőből, végleg tovaszálltak a kellemetlen gondolataim a vizsgálatokkal kapcsolatban. Minden kérdésemre őszintén válaszolt, nem hagyott kétséget afelől, hogy ott lesz, amikor szükség lesz rá, hiszen ezért fizetem... és így is volt... tudom, hogy ez nem a többség véleménye, de szerintem pontosan a megélt női élmények, a beleérző képesség, a közös realitás, netán az átélt anyaság érzése, és az empátia az, amiért érdemes nő nőgyógyászt választani, az pedig már csak a vak szerencse dolga volt, hogy ezt a nőgyógyászt még egy jó adag humorral is megáldotta az élet, így Atom-Anti elég korán belekostólhatott, hogy milyen az, amikor Anti-Mami nyihog:))))


a "celebekkel" kapcsolatban pedig annyit, hogy kiderült, olyan csoda helyen lakunk, hogy egy védőnői körzetbe tartozhatok Fekete Pákóval és Liluval!!! Wow, remélem mindenki érzi a szitu jelentőségét:)))) Meg kell mondanom, hogy mindkettőjük részéről olyan közvetlenséget, kedvességet tapasztaltam, amitől beájultam:)) Ezen a héten személyesen Lilu integetett Atom-Antinak, aki nem érezte át a pillanat varázsát, így kénytelen voltam a nevében visszaintegetni...most már Ő is alig várja a következő mérlegelést:)))))



0 megjegyzés: