CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

2010. május 14., péntek

UBH gasztro csúcs-élmény

Imádom a rövidítéseket, már többször jól szórakoztam, amikor utánajártam, hogy egy-egy mozaik szó mit jelent, így alkottam egy (magyar nyelven) újat...UBH = Ultra Béna Háziasszony, de gondolkodom még az Ultra Béna Házisárkányon is:)

Mostanában szívesen látogatok egy webes szakácskönyvet, (hiszen mire megnő picit a gyerek - ezzel már megvagyunk) a házias anyukák galuska szaggatással, illetve nokedli sodrással fejlesztik gyermekük motorikus képességeit - hallottam/olvastam több fórumon. Ebből egyenesen következik, hogy Nekem is kéne tudnom galuskát szaggatni, vagy nokedlit sodorni... Nem tudom Ti hogy vagytok vele, de amíg ezt ide le nem írtam, fogalmam sem volt róla,  hogy mi az a motorikus képesség, hát most utánanéztem. Ha még sokáig írom ezt a blogot, teljesen kiművelem magam:)))) 

Mint kiderült két fajtája van a motorikus képességeknek: 
1.kondicionális: erő, gyorsaság, állóképesség
2.koordinációs: egyensúly, gyorsasági koordináció, térbeli tájékozódás, ritmus, mozgástanulás, mozgásszabályozás

Most kicsit elbizonytalanodtam, hogy Atom-Anti összes motorikus képességének fejlesztésére elég leszek-e csupán a gyúródeszka felett elszöszmötölő háziasszonyként... Mindenestre az oly sokszor hallott "ha a mama boldog a baba boldog" elv alapján Én a kötelező szaggatás/sodrás helyett először inkább a desszertek készítése felé orientálódtam, így próbálom megcsillogtatni tudásomat, hogy kikerüljek az UBH státuszból, ne adj Isten egyszer Michelin-csillagot kapjak (http://hu.wikipedia.org/wiki/Michelin-csillag)...

Rátaláltam egy olyan desszertre, aminek elkészítése 'könnyű' megjelöléssel volt ellátva, de szerintem ez a szó nem is fejezi ki azt a megkönnyebbülést és áhítatot, amit egy olyan nő érzett a készítés közben, akinek nagyrészt csak a kudarc jutott ki ezen a téren:))) Főzni nagyjából tudok, de a sütés előtt és közben mindig Bridget Jones jut eszembe, aki megtáltosodva a gondolattól, hogy purlitzer-díjas újságíró lesz belőle, meghívja barátait vacsorára, ennek alkalmából csodálatos vacsorát készít:)))) Akik látták a filmet bizonyára sosem feledik az egyik végterméket, azt a bizonyos kék színű levest...na Nekem ez az életérzésem a sütéssel kapcsolatban. Ámde most, hogy sütni nem kellett, mégis csodásat alkottam, gondoltam megosztom mindenkivel, de elsősorban az UBH-kat bíztatnám, hogy van remény és öröm ezen a téren. Bocsánat, hogy csak így bebököm ide az UBH-t, de mióta az LMP Engem csak egyszerűen 'szimpik'-nek hív, úgy érzem nincs leírhatatlan...
Én még ilyen csodásat soha nem ettem:) Vendéget hívtunk, ennek alkalmából készítettem, a vendégünk, nevezzük Vandának, azt mondta simán eladhatnánk gombócát eze'ötér, ha egy étteremben lennénk! Én ezt betudtam a nulladik Michelin-csillagnak...a receptet annyival egészítettem ki, hogy még nyakon öntöttem csoki-szósszal - nyammi-yammi. Egyébként ez volt az első olyan élményem, hogy pontosan az a kép fogadott az elkészítés után, mint ami a recepthez csatolva látható, ez plusz eufóriával vértezett fel, szóval totális színes-szélesvásznú gasztro csúcsélmény volt a javából:)

Részemről egyébként inkább az extasi-golyó névvel illetném a költemény.... 



0 megjegyzés: